2012. augusztus 6., hétfő

Muszaka alapanyag télire

Javában tombol a vinetta (padlizsán) szezon. Bár mindenféle zöldséget nagyon szeretek, ez mégis az egyik kedvenc.
Készítettem egy finom muszakát. Nagyon finom lett. Költői kérdés: milyen lehetne még másmilyen?
Elkezdtem fantáziálgatni, hogy milyen jó lenne, ha egész télen és tavasszal lehetne élvezni ezeket a finomságokat... és akkor megszületett a nagy elhatározás: készítek muszaka alapanyagot, és tartósítani fogom.
Így született meg az alábbi recept.



A vinettákat meghámoztam, majd ujjnyi (szűk centi) vastag karikákra vágtam. Megsóztam őket, és egy ferde lapítóra tettem 20-25 percre, hogy kicsorogjon a levük. Utána papírtörlővel leitattam a levüket, majd pirosra sütöttem őket egy tepsiben. Nagyon kevés olajat kell alájuk tölteni!



Mikor az egész megsült, befőttes üvegekbe tettem, majd nekifogtam a "fojtásnak".
Olajban dinszteltem hagymát és mikor szép üveges lett, adtam hozzá fokhagymát.
Lévén nagyon meleg, nem töltöttem az időt paradicsommártás készítésével- a kész paradicsomlevet használtam fel. Tehát feltöltöttem a hagymás olajat paradicsomlével, majd fűszereztem: bors, pici cukor, bazsalikom, rozmaring. Főzicskéltem vagy 20-25 percig. A végén belekavartam kevés befőzőport, majd ráöntöttem a vinettákra.
Irány a száraz dunszt.
Két nap múlva kapnak egy nedves dunsztot, majd jöhetnek az imádságok, hogy megmaradjanak a télig....
Kíváncsi vagyok, hogy tényleg, milyen lesz?!?



2012 augusztus 3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése