2011. december 11., vasárnap

Vadas mártás


Kedden kivettem az őzcsontokat a pácléből. Leszűrtem a páclevet, kihalásztam belőle a fűszernövényeket, és eldobtam őket.
Ezt a levet visszatettem főni. Mikor a víz elkezdett lobogni, visszatettem a húsos csontokat, a zeller, hagyma és fokhagyma darabokat, amiket szintén a pácléből szedtem ki, és belétettem a következő kockára vágott zöldségeket: 3 murok, 1 krumpli, 2 petrezselyem, 1 kicsi zeller és egy jó nagy darab sütőtök. Adtam hozzá még egy kevés vizet, sót és addig főztem, amíg minden zöldség megpuhult.
Mikor meghűlt, leszűrtem a zöldségeket, és az aprítógépben apróra daráltam.
Egy lábas aljában zsírban pirítottam egy kevés hagymát, majd adtam hozzá egy kevés cukrot, és hagytam karamelizálódni. Erre ráöntöttem a zöldségeket, kevés vizet, és felfőztem. Ízesítettem még sóval, borssal, pici mustárral, majd egy tejfölös-lisztes habarással besűrítettem.
Felséges lett!


2010. október 26

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése