2012. február 22., szerda

Murokfasírt 1+2

A vasárnapi spenótfőzelék mellé kellett volna valami "tartalmasabb". A döntés egy finom murokfasírtra (sárgarépa fasírt, hogy mindenki értse...) esett.
Minthogy szép idő volt, nekem pedig jó hangulatom, elhatároztam, hogy egyszer s mindenkorra végett vetek a dilemmámnak, hogy melyik a jobb fasírt: a lerben, olaj nélkül sült, egybefasírt, vagy a forró ("egészségtelen") olajban megsütött?
Elkészítettem a masszát: megpucoltam 3 murkot, egy kicsi zellert, egy kicsi krumplit. Az aprítógépben apróra őröltem. Adtam hozzá 3 cikk apróra vágott fokhagymát, só, bors, és két tojás.


Szinte elfelejtsem: reszeltem belé kb. 10-15 deka sós túrót (telemea), két kanál olaj és prézli (zsemlemorzsa).
Jól összekavartam, majd készítettem néhány gombócot, amelyeket lisztbe forgattam, majd forró olajban megsütöttem, a másik felét pedig egy kiolajozott hőálló tálba tettem, és be a forró sütőbe.



Türelmetlenül vártam az eredményt...
Hát az olajban sült gombócok jóval hamarabb készen vannak, bár "munkásabbak".
Ízre mindkettő nagyon finom. Talán az olajban sült változatot jobban el tudom képzelni a meleg ételekhez - például spenótfőzelék, hagymás rántott krumpli, stb.- az egybesült változat pedig inkább hidegen, előételekhez...
A fényképek sajnos ismét nem sikerültek a legjobban...




2012. február 19

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése