2012. február 8., szerda

Kukorica leves



Ez egy méltánytalanul elhanyagolt leves!!!
Először, két és fél évvel ezelőtt készítettem. Azóta többször is kívántam, és azok ellenére, hogy nagyon olcsó, egyszerű elkészíteni és rendkívül finom, mégis nagyon ritkán készítem el! Na de vasárnap megint elkészült, és úgy döntöttem, hogy lejegyzem a receptjét is.
Tehát: egy fazékban forrósítottam értelemszerűen kukoricaolajat! Egyébként nekem ez a kedvencem, a finom aromájáért! A nyers salátákba is inkább ezt teszek az égig dicsért olívaolaj helyett. Beledobtam az olajba egy kisebb hagymát apróra vágva, majd miután megüvegesedett, egy kanál lisztet szórtam rá. Pici vízzel simára kavartam, majd hozzá öntöttem egy kicsi doboz (330 gramm) csemegekukoricát. Felöntöttem kb. 1,2 liter vízzel, és fűszereztem: só, bors, 1 kanál cukor és egy evőkanálnyi kukoricaolaj, hogy a leves legyen szép selymes! Hagytam főni kb. 10 percet, közben készítettem egy eresztéket: 3 tojássárga kikavarva kb. 1-1,5 deci tejföllel. Miután hozzá öntöttem az eresztéket, megszórtam petrezselyem zölddel, még főztem 1 percet és kész volt. Citromlével savanyítottuk.
Mesés!!!


2012 február 5

2 megjegyzés:

  1. Bizony én is szoktam készíteni kukorica levest, nagyon szeretjük. A különbség csak annyi, hogy én csirkemellel szoktam készíteni, itt megnézheted:http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2011/04/kukoricaleves.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos finom így is...
      De én felcsaptam vegetáriánusnak... így ebben az esetben a tojássárga pótolja a húst.

      Törlés