2011. december 11., vasárnap

Korallgomba savanyúság

Október 3-án, vasárnap fent a Kelemenekben, közel a főgerinchez, találtam egy hatalmas korallgomba telepet.
Minthogy a mélyhűtőben már nem volt több hely, kénytelen voltam befőttes üvegekbe tenni, a kamrába. A következőképpen tettem el:
A gombáknak megnyírtam a tetejét, mert a szakik szerint, ha van is valami méreganyag ebben a gombában, akkor az a korall ágacskák végében van. Majd kicsit szétszedtem a gombát, megmostam és bedobtam sós fövő vízbe, kb. 1 percre. Leöntöttem a vizet, majd tettem oda főni tiszta vizet. Ebbe tettem sót, szemes borst, kapor és csombor magot, mustármagot, és kevés ecetet és cukrot. Amíg ez a víz is felfőtt, beletettem a gombákat befőttes üvegbe. Azt hittem, hogy több is megtelik, de mindössze kettő lett, úgy összement a gomba. Mikor a víz felfőtt, tettem belé egy kevés befőző port, majd ráöntöttem a gombákra. Az üvegeket pedig száraz dunsztba tettem.





2010. október 4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése