2011. december 11., vasárnap

Vinetta savanyúság

Mesélte valaki, hogy ezelőtt egy-két évvel evett vinettából (padlizsán, na, hogy mindenki értse) készült savanyúságot, és hogy milyen finom volt. Nekem se kellett több, nekifogtam és elkészítettem.
Utánanéztem a világhálón, hogy mások hogyan csinálják?
Vettem 4 szép vinettát, megpucoltam, és felaprítottam, kb. 1 cm-es kocákra. Jól megsóztam, és leöntöttem citromlével. Úgy hagytam egy edényben, kb. 4 órát, időnként megforgatva a lében, amit eresztett. Utána beleöntöttem egy szűrőbe, lemostam róla a barna levelet, és hagytam másnapig csepegni-száradni.
Másnap kevés olajon megsütöttem a vinetta kockákat, és a közben felkarikázott murkot, és pálcikára vágott zellert is. Ezeket a változtatásokat én eszközöltem az eredeti recepthez képest, mert arra gondoltam, hogyha megsütöm a gyökérzöldségeket is, akkor egyrészt puhábbak lesznek, másrészt pedig ez a savanyúság fog kapni egy a sült paprika ízére hasonlító aromát.
Majd tettem a befőttes üvegek aljába: kaprot, csombortot, zellerlevelet és fokhagymát. Ezekre rétegesen a vinettát, murkot, zöld és piros paprikát, és a zellert, addig, amíg minden elfogyott. Majd az egészet nyakon öntöttem egy fűszeres fövésben levő löttyel, amiben volt víz, ecet, bors, mustármag és kevés tartósítószer.
Fogalmam sincs, hogy milyen lesz? Szépnek, szép…





Utólag elmondhatom, hogy nagyon tartalmas és aromás eledel. Nagyon jól megy, mint egy enyhén savanykás körítés.



2010. szeptember 23

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése