2011. december 10., szombat

Szardínia házilag

Kaptam ismét az unokahúgoméktól néhány finom halacskát. Minthogy kívántam a "halkonzervet", elhatároztam, hogy én is készítek egy adagot, a saját fejemtől. Utána olvastam a recepteknek... Miközben mentem a piacra friss zöldségért, kitaláltam, hogy a halat külön fogom megfőzni a zöldségtől, hogy a zöldségek maradjanak egészben, és "ropogósak". Ezért a következőképpen készítettem el:
Megpucoltam és felvágtam murkot, zellert és petrezselymet, és odatettem főni sós vízben. Egy külön edényben tettem oda főni friss zöldborsót. Amíg a zöldségek főttek - csak néhány percig hagytam főni, hogy maradjanak ropogósak - odakészítettem a halacskákat: miután meglobbantottam sós-ecetes vízben, és egy ollóval levágtam az uszonyokat, behelyeztem őket a kukta aljába. Tettem rá karikára vágott hagymát, fokhagymát, kevés olajat, paradicsomlevet, ecetet, és fűszereztem: só, bors, mustármag, koriander, szegfűbors, babérlevél, leostyán és cukor. Miután a zöldségek megfőttek, leszűrtem a levet, és ezzel a finom zöldség lével felöntöttem a kukta tartalmát, annyira, hogy a halacskákat épp ellepje (hogy tudjanak úszkálni...). Hagytam főni 3 órát. A léből egy keveset megtartottam.
Miután a halak megfőttek, szétosztottam a húsokat befőttes üvegekbe. A leszűrt zöldségeket meg egy doboz csemegekukoricát összefőztem a kuktában a fűszeres lével - kb. 1 perc -, és ráöntöttem a halacskákra. A megmaradt levet felfőztem egy kevés befőző porral, és színültig töltöttem az üvegeket, majd lezártam őket, és betettem száraz dunsztba.
Mit ne mondjak?  Hihetetlenül finomra sikeredett!!








 
2010. augusztus 1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése