2011. december 11., vasárnap

Fenyőszirup

Vasárnap, május 29-én fenn voltunk a Kelemen havasokban, a Ló tisztáson. Szedtem kábé fél kiló fenyőrügyet, köhögés elleni szirupnak. Szerencsére nem köhögök...
Kedden, egy szűrőben megmostam a rügyeket - na nem mintha úgy összekoszolódtak volna azon a drága finom, havasi levegőn.
Beletettem őket egy 3 literes befőttes üvegbe, majd rátöltöttem annyi vizet, hogy ellepje- úgy másfél liternyit. Rászórtam egy 50 grammos citromsó tasaknak kábé az egyharmadát, és hagytam egy napig ázni. Akkor átöntöttem az egészet egy fazékba, és odatettem főni. Kimondhatatlanul jó illat lett a lakásban. Egy hirtelen ötlettől (vagy ihlettől... ) vezérelve, mikor elkezdett főni, beleszórtam egy kanálnyi ánizst.



2011. június 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése