2011. december 11., vasárnap

Töltött pisztráng 1+2 változat


Ismét egy rendkívül jól sikerült recept....
Két szép nagy pisztrángot, bepácoltam kukoricaolaj, fokhagymapor és mustár keverékéből készült maklavájsszal. Tettem volna hozzá egy pici citromlevet is, de pont nem volt otthon... Hagytam pácolódni a halacskákat kb. 3-4 órát.
Elkészítettem a tölteléket: zsírban pirítottam hagymát, murkot, zellert, fokhagymát és gombát - most történetesen pont rókagomba volt kéznél.
Készítettem egy finom paradicsomos szószt: olajban pirítottam hagymát, amibe belevágtam két előzőleg leforrázott, majd meghámozott paradicsomot, majd fűszereztem sóval, borssal, friss bazsalikommal, szurokfűvel (egyesek, sajnos úgy ismerik mint oregano), mézzel és pici ecettel. Eszméletlenül pikáns szósz sikeredett!
A halakba belétöltöttem a fent leírt tölteléket. Egy alufóliát megkentem zsírral, és belétettem a töltött halacskát. A csomagokat betettem a lerbe egy tepsibe.
A megmaradt tölteléket, összekevertem nagyon finom, sáfrányos kölessel (ehelyett, jó a rizs is...) és olajjal kikent kávéscsészével, a tányérra borítottam. Szép didi formája lett, hogy a fantázia is járjon jól, ne csak az ízlelőbimbók.
A "didik" mellé szervíroztam a pirosra sült halacskákat, a pikáns szószt, és a vékonyra hasogatott kovászos uborkát.
Na meg finom, lehűtött fehér, félédes borocskát.... 





Augusztus 24-én elkészült a 2-es számú változat. Itt annyi a különbség, hogy a halacskákat kiterítettem a tepsibe sütőpapírra, mint egy pizzát. Erre rápakoltam az előre elkészített zöldségeket: most murok, zeller, kukorica. Ezt bevontam alufóliával, majd be a lerbe. Negyedóra múlva levettem a fóliát és begyújtottam a felső égőt. Még 10 perc, és kész a mennyei finomság.




2011. július 23.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése