2012. január 31., kedd

Árpás rakott káposzta



Mindegyre olvasok az árpakása egészséges mivoltáról. Gondoltam, főzök valami finomságot, amiben árpakása is van. Szétnézve hogy mivel is társítsam, megjött az ihletem, és így született az alábbi eledel:   -  még csak egy jó név kellene neki, de nekem pillanatnyilag rövidzárlatos a fantázia modulom... kérlek írj egy jó nevet!
  1. Egy napig ázott egy csésze árpa hideg vízben. Átvettem az indiai konyha mértékegységeit: csésze, marék, stb... :-)  Utána leöntöttem róla a vizet, jól átmostam, majd két csésze vízzel, addig főztem, míg a vizet elfőtte. És láss csodát, pont jó lett.
  2. Kevés margarinban hagymát dinszteltem, majd hozzáadtam a karikára vágott murkot (sárgarépát) és kevés zellert. Megsóztam, és nagyon kevés vízzel megpároltam.
  3. Egy savanyú káposztát vékonyra vágtam, kiáztattam, majd kevés olajon, lassú tűzön megdinszteltem.
Mindezen finomságokat egy hőálló tálban rétegeztem: káposzta, murok, árpa, ismét káposzta, majd leöntve joghurttal. Kb. 1/2 óra után egy pompásan illatozó estebéd lett belőle.
Jó lett volna reszelt sajt a tetejére, dehát nemcsak a nagyvilágban, hanem a hűtőben is válság van: pont a hiánycikkek listáján szerepelt a sajt   :-(


Mint érdekesség jegyzem meg, hogy az ételben, az árpa állaga nagyon hasonlít a darált húséhoz. Így a nem vegetáriánusok is elbolondíthatják elméjüket...
Tudtad, hogy a vegetáriánus egy indián eredetű szó?
Jelentése: rendkívül béna vadász...


2012 január 30

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése