2011. december 10., szombat

Gombás muszaka


Előző napon, szombaton, bicajoztunk egy nagyot: Tófalva, Agárd, Kebeleszentivány, Bós, Koronka. Az ott talált gombákból állt össze az alábbi finomság...
-A vinettát (padlizsán, hogy mindenki értse...) felvágtam 7-8 mm vastag karikákra. Besóztam, és rátettem egy ferde lapítóra, hogy a keserű levük csurogjon ki.
Addig előkészítettem a többi részét az ételnek. Odatettem 3 szem krumplit főni.
Egy palacsintasütőben olajban megpirítottam 2 fej hagymát. Hozzávágtam a hagymazöldet is, de azt nem dinszteltem. Mikor elkészült beledobáltam az apróra vágott gombát, amit az erdőben szedtem: galambgomba, pöfeteg és csiperke. Mikor a gomba elfőtte a levét, feltöltöttem paradicsomlével, majd fűszereztem: fokhagyma, só, bors, leostyán és bazsalikom. Utólag hiányoltam belőle egy picuri mustárt és mézet. Ez elütötte volna a paradicsomlé savasságát!
Miután ezzel elkészültem, megsütöttem a vinetta karikákat, majd összeraktam: alul kerültek a vinetta karikák. Utána krumpli felvágva vékony karikára, majd a paradicsomos gombamártás. Egy réteg hagymazöld, majd még egyszer megismételve az egész hobelevánc. A tetejére egy tejfölös-tojásos habarás, majd be a sütőbe.








2009. július 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése