2011. december 10., szombat

Gombatokányos szalmakrumpli


Elmentem az erdőbe gombászni. Majdnem, mint a mesében. Mint a képen látható, rengeteget találtam. 


Megpucoltam néhány krumplit, és megreszeltem a cifra reszelőmmel. Cseppintettem rá egy evőkanálnyi olajat, sóztam, borsóztam, és sütőfólián be a lerbe.
Közben megpucoltam és megmostam egy adag gombát. Disznózsírban odatettem dinsztelni hagymát. Mikor az meglett, hozzáadtam a felszeletelt gombákat, majd hagytam, hogy levet eresszenek. Mikor a levük nagy részét elfőtték, megszórtam egy kevés liszttel, simára kavartam, feltöltöttem paradicsomlével és fűszereztem a következőkkel: saját készítésű fűszerkeverék, izsóp, bazsalikom, kakukkfű és fokhagymapor.
Mikor készen lett a "tokány", akkor egy jénai tálnak kikentem az alját zsírral, és tettem rá "szalmakrumplit". Majd paradicsomos gombatokányt, és ezt addig csináltam, amíg minden elfogyott. Hát négy emeletesre sikeredett. A tálat be a lerbe, és otthagytam egy félórányit, hogy az ízek összeérjenek.

Nagyon laktatos és finom lett, de sajnos több kép nem készült, mert megjöttek a vendégek...






 
2010. július 09

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése