2011. december 11., vasárnap

Csirke rizzsel kínai módra

Készítettem egy nagyon mutatós és főleg rendkívül finom vacsorát:
Először előkészítettem egy jó nagy csirkedidit: felvágtam apró kockákra, és beletettem a következő „mártásba”: 2 tojást felvertem, majd elkevertem 2 evőkanál szójaszósszal és 2 evőkanál búzakeményítővel. Ebben hagytam állni egy órát.
Időközben odatettem főni rizst. Hogy ne legyen ragadós, a következőképpen készítettem: 1 adag rizshez töltöttem 2,5 adag vizet. Odatettem főni, közben fűszereztem sóval és most fokhagymaporral és leostyánnal. Három perc fövés után, félrevettem a lábost, és letakartam néhány konyharuhával, hogy dunsztba maradjon legalább egy fél óráig. Így a rizsszemek mind külön maradnak!
A csirkedidiket beleforgattam jó bőven szezámmagba, majd beledobtam nagyon forró olajba.
Egy lábasba forrósítottam olajat, amibe tettem egy kiskanálnyi curryt és sáfrányt. Mikor szépen elkeveredtek, hozzáadtam a rizst, és azzal is kevertem, míg szép aranysárga nem lett minden. Ezt a végén díszítettem egy kevés zöldborsóval.
A csirke falatokat beleforgattam egy finom mázba: a cukrot odatettem, hogy egy picit karamelizálódjon, majd töltöttem hozzá egy kevés borecetet, a végén pedig ketchupot, mézet, és borsóztam. Ezzel csak épp összefőztem, és kész.
A csirkefalatkákat beleforgattam ebbe a mázba, amelytől fényesek lettek és gyönyörű aranyszínűek!



2010. november 6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése