2011. december 11., vasárnap

Zakuszka

Az idén nem a jól „megszokott” receptek alapján készítettem a zakuszkát, hanem improvizáltam. Annyira jól sikerült, hogy elhatároztam, leírom.
Minthogy 3 félét akartam készíteni, nevezetesen vinettásat, gombásat és paszulyosat, először is csináltam egy „alapanyagot”. Ez a következőképpen készült:
Vettem 8 kg paradicsompaprikát, 2 kg hagymát. Ezt megmostam, megpucoltam és az aprítógéppel összezúztam apró darabokra, sóztam és 2,5 deci olajjal odatettem főni. Be a lerbe, hogy ne kelljen kavargassam!
A kuktában megfőztem 2 kg murkot és 1 kg zellert. Mikor ezek is megfőttek, vártam egy keveset, hogy meghűljenek, majd felaprítottam, és hozzáadtam a paprikához. Ugyanekkor még töltöttem az alapanyaghoz 2,5 liter paradicsompasztát és a fűszereket: só, bors megdarálva, cukor, és a teatojásban babérlevél, mustármag és leostyán.
Mikor az alapanyag készen lett, akkor háromfelé osztottam, és következtek a belevalók, a következő fűszerezéssel:
1.- A vinettás zakuszkába tettem 3 kg megsült vinettát, jól összeaprítva, és fűszernek egy kevés leostyánt. Ezekkel egy keveset főztem, majd be az üvegekbe.
2.- A gombás zakuszkába tettem kb. 3 kg párolt és apróra zúzott galambgombát. Fűszerezés: fokhagymapor, csombor, kakukkfű és bazsalikom. Ezt viszont már elég sokat főztem, hogy a gomba tökéletesen készüljön el.
3.- A paszulyos zakuszkába tettem másfél kiló főtt paszulyt. A szemeket egyben hagytam, hogy legyen mutatós. Fűszerek: fokhagymapor, kakukkfű, bazsalikom és szegfűbors. Ezt nem főztem sokat, csak épp annyit, hogy az ízek érjenek össze.



2010. szeptember 1



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése