2012. február 15., szerda

Szezámmagos rizs - mézes hagymával

A mézes hagyma receptjét néhány hónappal ezelőtt találtam valahol. Morfondíroztam, vajon milyen lehet? Hogy találhat a hagymának a hagyma íze a mézzel? Addig-addig, hogy most nekifogtam és elkészítettem.
Tehát megpucoltam 3 nagyobb hagymát. Hosszában kettévágtam őket, majd olyan fél centis csíkokra. Egy lábosba tettem forrósodni olajat, és a legalacsonyabb fokozaton a hagymákat pároltam benne. Nem hagytam, hogy piruljanak, csak hogy szép üvegesek legyenek, és  aránylag puhák - de maradjon egy kis ropogtatni való. Sózni csak egy nagyon picit kell, mert ez egy édes ízvilág lesz! Egy tál aljára készítettem egy evőkanál mézből egy mézágyat, és a forró hagymát egy lapáttal hozzáadtam (olaj nélkül), majd vigyázva, hogy össze ne törjenek a hagymaszeletek, összekavartam.
Az immár kiürült, olajos lábosba tettem bőven szezámmagot pirulni. Mikor már pattogott, akár a kakas, hozzá öntöttem a rizset. Azzal is kavargattam rövid ideig, majd két és félszeres vízadaggal felöntöttem. Csak nagyon pici só jár hozzá! Kb. 3 perc fövés után levettem a tűzről, és betettem meleg dunsztba 15 percre. Ekképpen a rizsszemek mind egészben maradnak, és nem lesznek "ragadósak".
A kettő együtt egy nagyon finom, gyors és olcsó vegetáriánus (és nem csak) eledel.
Ezt ezentúl gyakran fogom fogyasztani!



2012 február 13

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése