2012. szeptember 12., szerda

Vinetta varázs




Már írtam, hogy a vinetta (padlizsán) a kedvencem. Most egy újszerű finomság készült belőle, amelyet szerényen, vinetta varázsnak kereszteltem:
Egy vinettát meghámoztam, felvágtam ujjnyi vastag karikákra, majd  besóztam, és hagytam hogy levet eresszen - kb. 15-20 perc.
Egy nagy fej hagymát sóztam, üvegesre pirítottam egy kanálnyi olajban, majd beletettem a kis kockákra vágott vinettát. Még töltögettem hozzá egy kevés olajat, és megpirítottam a vinetta kockákat is. Következett a karikára vágott murok (sárgarépa). Ezeket együtt, addig kavargattam, amíg enyhén odakaptak - ettől (is) kapnak egy finom ízt. Egy pici víz, hogy ne égjenek tovább, majd következett az apróra vágott 3 cikk fokhagyma, egy-egy fél piros és zöld paprika, 3 paradicsom négybe vágva, végül a fűszerek: bors, kakukkfű és bazsalikom. Fedő a tetejére és jó párolódást!
Addig hagytam, míg a murok félkészre párolódott, de még "roppanós" maradt.
 

2012. szeptember 11

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése