2015. október 21., szerda

Vadas mártás - vega módra



Többször is készítettem vadas mártást vegetáriánus módra, de ez a legutóbbi annyira jól sikerült, hogy muszáj lejegyezzem a receptjét.
Tehát: odatettem főni apró (2x2 cm) kockára vágott murkot, zellert és sütőtököt, annyi vízben, amely épp ellepi. Az arány: kábé 1 rész zeller, 2 rész sütőtök, 3 rész murok.
Mikor megfőtt, megvártam míg kihűl, majd az aprítógéppel ledaráltam.
Egy kisebb lábasban karamellizáltam kevés cukrot, amit miután gyönyörű, csillogó barna színe és csodás illata lett, a zöldség levével töltöttem fel.
Egy nagy lábasban olajon dinszteltem egy nagy fej hagymát, megszórtam kevés liszttel, és feltöltöttem a cukros lével, majd hozzá adtam a ledarált zöldséget. Fűszereztem: só, bors, mustár, babérlevél, kevés apróra zúzott fokhagyma.
Néhány perc fövés után, joghurttal savanyítottam és "színeztem".
A húst eltett cserepes gerebengomba helyettesítette, amelynek az állaga leginkább a vesepecsenyére hasonlított.

Mesés lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése