2014. november 9., vasárnap

Birsalmás sütőtök lekvár


A piros szimbólumok jelentése: plusz egy nagy csepp szeretet a szívemből!

Itt van az ősz, itt van újra,
S szép, mint mindig, énnekem.
Tudja isten, hogy mi okból
Szeretem? de szeretem.


Kiülök a dombtetőre,
Innen nézek szerteszét,
S hallgatom a fák lehulló
Levelének lágy neszét.


Mosolyogva néz a földre
A szelíd nap sugara,
Mint elalvó gyermekére
Néz a szerető anya.



És ha ősz, akkor hát must, sütőtök és birsalma!!! És volt mindhárom!!!
Gondoltam, de jó lenne egyesíteni a sütőtök bársonyosságát és édességét a birsalma aromájával! És így született az alábbi finom lekvár:
Néhány cikk sütőtököt (kb. 1,5 kg) betettem a lerbe sülni, irulni-pirulni.
Míg sült, megpucoltam néhány birsalmát (kb. 1,5 kg), akképpen, hogy a húsa legyen kb. fele-fele arányban a sütőtökkel. Kevés vízben odatettem főni. Mikor főtt, tettem belé néhány szegfűszeget.
Miután a tök megsült, a birs megfőtt, és mindkettő kihűlt, az aprítógépemmel összedaráltam őket.
Egy mély fazékban karamellizáltam kevés cukrot - kb. fél kilót. A birs megmaradt levével feloldottam, majd hozzáadtam a turmixolt tököt és birset. Miután felfőtt, fűszereztem kevés gyömbérrel és vaníliával. Főztem vagy 10 percet (de lehet volt 20 is), folyamatosan kavargatva, hogy ne süljön oda, és vigyázva, hogy mikor pufog a lekvár, össze ne spriccoljon mindent!!

2014 november 9


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése