2011. december 10., szombat

Bodzabogyó lekvár

Szedtem az erdő alatt egy nagy zacskó érett bodzabogyót.
Mikor hazaértem, egy villával leszemelgettem a bogyókat a gerezdekről. Lett kb. másfél kiló bogyó. Tettem hozzá 1 kg cukrot, 2 kicsi tasak vanília port, fahéjat és citromsót és egy nagyon kevés vizet. Ezt odatettem főni.
Közben megpucoltam 4 nagy murkot, és egy másik edényben megfőztem őket egy kevés vízben.
Mikor puhára főttek, leszűrtem, majd miután kihűltek, összeturmixoltam az aprítógéppel.
Ezt hozzáadtam az időközben fövő bodzalekvárhoz.
A végén tettem a lekvárba egy kevés zselésítő anyagot és egy kevés tartósító szert.








 
2010. augusztus 23

Most így utólag, tudom, hogy ez nem lekvár, hanem dzsem! Honnan tudom?
Ebből a bejegyzésből....

2012 június 5
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése